Pul

Senatda mobil telefonlardan qo‘shimcha xizmatlar uchun pul yechib olish masalasi ko‘tarildi

Rasmiylar keng ko‘lamli qonunbuzarliklarning oldini olish uchun muammoni hal qilmoqchi.

Senatning majlisida O‘zbekiston abonentlarining hisobvaraqlaridan mobil aloqa provayderlarining pullik xizmatlari uchun pul yechib olinishi masalasi muhokama etildi, deya xabar bermoqda O‘zA.

Mudofaa va xavfsizlik qo‘mitasi raisi Qutbiddin Burhonovning ta’kidlashicha, pullik SMS va xizmatlar avtomatik tarzda ulanadi, ularni o‘chirish esa deyarli imkonsiz. Shu bilan birga, 2025-yil 1-yanvar holatiga ko‘ra, mobil aloqa abonentlari soni 36 million kishidan oshdi. Mamlakatda 100 dan ortiq kontent-provayderlar faoliyat yuritadi. Operatorlar emas, balki provayderlarning o‘zlari foydalanuvchilarning roziligisiz pul yechib olishadi. Har kuni va har oyda bir xil hisobvaraqdan pul yechib olinadi.

Kontent-provayderlar faoliyatini tartibga solish uchun normativ baza mavjud emas. Aloqa operatorlarining litsenziyalari ushbu kompaniyalar uchun alohida talablarni o‘z ichiga olmaydi. 2024-yilda Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasiga mobil aloqa bo‘yicha 1 199 ta murojaat kelib tushgan. Natijada abonentlarga 683,2 mln so‘m qaytarib berildi.

Ushbu muammoni hukumat darajasida hal qilish kerak. Aks holda, kichik hisobdan chiqarishlar katta muammoga aylanishi va yangi huquqbuzarliklarga olib kelishi mumkin, — dedi Qutbiddin Burxonov.

Eslatib o‘tamiz, avvalroq Raqobatni rivojlantirish qo‘mitasi Beeline’ga oylik va kunlik abonent to‘lovi shartlarini qayta ko‘rib chiqishni topshirgan edi: bunga sabab fuqarolarning ko‘plab murojaatlari bo‘lib, ular oylik paketni to‘lash uchun mablag‘ yetarli bo‘lmaganda, abonentlar o‘z roziligisiz avtomatik ravishda kunlik tarif rejasiga ulanishi, kunlik to‘lov yechib olingandan so‘ng esa ularga trafikdan foydalanish imkoniyati berilmasligi, shuningdek, boshqa noqulayliklar yuzaga kelishidan shikoyat qilishgan edi.

Izohlar

Mavzuga oid

Главная