Transport vazirligi rahbari Toshkent shahridagi tirbandliklarga qarshi kurashish chora-tadbirlari to‘g‘risida hisobot berdi
Ilhom Mahkamov senator Erkin Gadoyevning so‘roviga javob berdi, shuningdek, shahar atrofini poytaxt bilan avtobus yo‘nalishlari orqali bog‘lash rejalari bilan o‘rtoqlashdi.

Transport vazirligi rahbari Ilhom Mahkamov Toshkent shahrida yo‘llardagi tirbandliklarni kamaytirish bo‘yicha ko‘rilayotgan chora-tadbirlar haqida so‘zlab berdi, shuningdek, shahar atrofini Toshkent bilan yagona avtobus yo‘nalishlari orqali bog‘lash rejalari bilan o‘rtoqlashdi.
Vazir Oliy Majlis Senati qo‘mitasi raisi Erkin Gadoyevning o‘quv yili boshlanishi bilan poytaxtda avtomobillar oqimi sezilarli darajada oshgani, doimiy tirbandliklar odamlar hayotiga salbiy ta’sir ko‘rsatayotganini ta’kidlab, bu borada qanday choralar ko‘rilayotgani bilan qiziqqan senator so‘roviga javob qaytardi.
Ilhom Mahkamov, o‘z navbatida, bu masalani hal qilish uchun hokimiyat jamoat transporti sonini ko‘paytirishni rejalashtirayotgani haqida gapirdi. Xususan, vazirning ta’kidlashicha, hozirda Toshkent yo‘llarida 1 millionga yaqin transport vositalari harakatlanmoqda, ularning 300 mingtasi shaxsiy avtomobillar bo‘lib, ular tirbandliklarni keltirib chiqarmoqda.
Shu munosabat bilan vazirlik 1004 ta yangi avtobus xarid qilingani, ulardan 304 tasi elektrobuslar ekani, bu esa poytaxt avtomobil parkini sezilarli darajada to‘ldirganini ma’lum qildi. Masalan, hozir Toshkentda to‘rt toifa bo‘yicha 164 ta avtobus yo‘nalishi mavjud: 99 tasi asosiy, 14 tasi halqa, 11 tasi magistral, 40 tasi tashuvchi, interval esa ikki baravar qisqarib, 8-10 daqiqani tashkil etmoqda.
Shuningdek, jamoat transportining o‘rtacha tezligi 18-21 km/soatgacha oshirilgani, bu 800 mingga yaqin yo‘lovchining vaqtini tejash imkonini bergani, tashilgan yo‘lovchilar soni esa hozirda 1,4 million kishini tashkil etgani, shuningdek, havo ifloslanishini kamaytirish va shaxsiy transportdan foydalanishni qisqartirishga yordam bergani ta’kidlandi.
Bundan tashqari, 472 km uzunlikdagi 36 ta yo‘lakdan iborat asosiy shahar magistrallari harakatni boshqarishning intellektual tizimi va “aqlli” svetoforlar bilan jihozlanayotgani, Shota Rustaveli va Amir Temur ko‘chalari kirgan eng gavjum ko‘chalar rekonstruksiya qilinayotgani ma’lum qilindi.
Shuningdek, Navoiy, Beruniy, Farhod, Keles va boshqa qator ko‘chalarda mutaxassislar tomonidan “Intellektual transport” tizimi ishga tushirilayotgani, Ohangaron ko‘chasining 3 km qismida sensorlar, masofadan boshqariladigan svetoforlar va qoidabuzarliklarni qayd etuvchi kameralar ishlay boshlagani ta’kidlandi. Shuningdek, eng gavjum 11 ta yo‘nalishda 116 ta aqlli yo‘nalishli chorrahalar tashkil etildi.
Agentlikning ta’kidlashicha, aglomeratsiyani birlashtirish uchun mutaxassislar shahar atrofini Toshkent bilan yagona avtobus yo‘nalishlari orqali bog‘lash rejalarini ishlab chiqmoqda. Xususan, 2025-yil oktyabr oyida “Toshshahartransxizmat” AJ uchun 200 ta elektrobus yetkazib berilishi, 2026-yilgacha esa ularga yana 1000 ta yangi avtobus qo‘shilishi va poytaxt atrofidagi aholi punktlariga yo‘nalishlar uzaytirilishi kutilmoqda.
Shu bilan birga, Transport vazirligi Toshkent ko‘chalarida “turizm ko‘chalari” va vokzallarga xizmat ko‘rsatish uchun tungi yo‘nalishlar va sayyohlik transportini yo‘lga qo‘yish rejalashtirilganini eslatdi. Uning doirasida soat 22:00 dan 06:00 gacha poytaxtning eng mashhur va muhim joylarini bog‘laydigan 15 ta tungi avtobus yo‘nalishlari yo‘lga qo‘yiladi.
Avvalroq O‘zbekistonda pulli yo‘llar faqat bepul muqobil yo‘l mavjud bo‘lgandagina qurilishi mumkinligi haqida xabar berilgandi. Bunday yo‘llarda harakatlanish xarajatlari aholi va biznes manfaatlarini hisobga olgan holda baholanadi.
Izohlar