Toshkent xalqaro aeroportida rekonstruksiya ishlarining navbatdagi bosqichi yakunlandi, uning doirasida uchib kelish zali yangilandi, shahar ko‘rinishiga ega terrasa va uchib ketish terminalida yangi VIP-zal ochildi. Bu haqda NOVA24 muxbiri xabar bermoqda.
Uchib kelish zalining maydoni binoning old tomonini oldinga surish orqali deyarli 2200 kvadrat metrga kengaytirildi. Endi kutib oluvchilar uchun zona kengroq bo‘ldi: taxminan 5000 kvadrat metr va taxminan 200 ta o‘rindiq.

Aeroport direktori Jasur Po‘latov ushbu o‘zgarishlar nafaqat mamlakatning sayyohlik salohiyatini oshirishga, balki aholining o‘zi uchun ham qulay sharoitlar yaratishga qaratilganini ta’kidladi.
Yangilanishning asosiy maqsadi nafaqat sayyohlik salohiyatini rivojlantirish va mamlakat mehmonlari uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, balki birinchi navbatda, fuqarolarimizning yangi aeroportdan zavq bilan foydalanishini ta’minlashdir, — dedi u.
Yaqindagina kutib oluvchilar issiqmi, sovuqmi, tashqarida kutib turishardi. Binoga faqat chipta olgan yo‘lovchilar kirishi mumkin edi. Agar keksa yoki voyaga yetmagan shaxs uchib kelsa, uni faqat bir kishi kutib olardi, shunda ham barcha kerakli hujjatlar mavjud bo‘lganda.
Endi kutib oluvchilar hududiga kirish hamma uchun ochiq. Zal shaffof shisha to‘siq bilan ajratilgan bo‘lib, bu ko‘rinishni ochiq va qulay qiladi. Ichkarida har qanday ob-havoda qulaylikni saqlab qolish uchun sovutish va isitish tizimlari mavjud.

Hududni “bombalar” va tirbandliklardan xoli qilish uchun uning yonida qo‘shimcha kirish yo‘lagi qurildi. Birinchi yo‘ldan endi faqat sayyohlik avtobuslari va aeroportning rasmiy taksilari foydalanadi. Uchib kelish hududida ikkita taksi operatori rasman ishlamoqda, yana to‘rttasi yaqin kunlarda ish boshlaydi. Avtomobillarni ijaraga berish shoxobchalari ham ochilmoqda.
Ikkinchi yo‘lak kutib oluvchi avtomobillar va taksi-agregatorlar kirishi uchun mo‘ljallangan, biroq ular uchib kelish zalida ko‘pi bilan 10 daqiqa to‘xtashi mumkin. Ichki ishlar vazirligi tizimiga integratsiya qilingan videokuzatuv kameralari qoidalarga rioya etilishini nazorat qiladi. Limitdan oshib ketganda, jarima uchib ketish terminalidagi kabi tamoyil bo‘yicha hisoblanadi.
Avtoturargoh ham kengaytirildi, endi u ikkita to‘xtash joyini birlashtiradi va 347 ta avtomobilni sig‘dira oladi. Uzoqroq kutadiganlar uchun alohida to‘xtash joylari mavjud.

Shuningdek, yo‘lovchilarning harakatlanishini osonlashtiradigan bagaj uchun alohida estakada paydo bo‘ldi, beshinchi bagaj lentasi ham qo‘shildi. Shu tufayli kutish vaqti oldingiga qaraganda deyarli ikki baravar qisqarib, 18 daqiqaga tushdi. Endi bagaj karusellari bir vaqtning o‘zida sakkizta emas, o‘nta reysga xizmat ko‘rsatishga qodir. Kelajakda yana bir lenta o‘rnatish rejalashtirilgan.

Jasur Po‘latov, shuningdek, rekonstruksiya asosan mahalliy qurilish materiallaridan foydalangan holda amalga oshirilgani, bu esa xarajatlarni kamaytirishga yordam berganini ta’kidladi. Keyingi bosqichda uchib kelish va uchib ketish zallari yagona terminal majmuasiga birlashtiriladi. Rekonstruksiya ishlari yakunlangach, terminalning umumiy maydoni 16 ming kvadrat metrdan oshadi, o‘tkazuvchanlik qobiliyati esa soatiga 2400 yo‘lovchiga yetadi.

Bundan tashqari, 2200 kvadrat metrga yaqin maydonda shaharga qaragan yangi terrasa ochildi. U uchib ketish terminalining ikkinchi qavatida joylashgan bo‘lib, yo‘lovchilar va kutib oluvchilar uchun qulay. Yashil landshaft maydoni soyabonlar va o‘rindiqlar bilan jihozlangan bo‘lib, yozda bu yerda tuman hosil qilish funksiyasiga ega mikroiqlim tizimi ishlaydi. Ayvondan shahar, dispetcherlik minorasi va samolyotlarning parvozini kuzatish mumkin bo‘lgan perron ko‘rinadi. Tez orada terrasada kafe, bar va muzqaymoq do‘konlari ochiladi.

Uchib ketish terminalidagi VIP zal ham kengaytirildi. Mavjud 1100 kvadrat metr maydonga 300 kvadrat metr maydonga ega keng zal qo‘shildi. Bu zalni vizual ravishda kattalashtirish va yo‘lovchilar uchun ko‘proq dam olish joylarini qo‘shish imkonini berdi.



















