O‘zbekiston

Toshkent shahrida yo‘l harakatini tashkil etish bo‘yicha yagona markaz ishga tushiriladi

Rasmiylar tirbandliklarni kamaytirishga yordam beradigan aqlli transport tizimini joriy etadi.

Shavkat Mirziyoyev Toshkent shahrida transport boshqaruvini takomillashtirish va tirbandliklarning oldini olishga oid taqdimot bilan tanishdi, deb xabar bermoqda prezident matbuot xizmati.

Yig‘ilishda so‘nggi yillarda poytaxtda jamoat transportini rivojlantirish bo‘yicha mutaxassislar tomonidan salmoqli ishlar amalga oshirilgani ta’kidlandi. Xususan, avtobuslar parki ikki barobarga ko‘payib, harakat tarkibi qariyb 1 ming 900 taga yetdi, harakatlanish intervali esa 30 daqiqadan 15 daqiqagacha qisqardi, kunlik tashish hajmi ham 1,4 million kishiga yetdi.

Yer osti va yer usti metro liniyalarining umumiy uzunligi 70,5 kilometrga, bekatlar soni 29 tadan 50 taga yetkazildi. Metro har kuni 900 ming yo‘lovchiga xizmat ko‘rsatadi. Shu bilan birga, shahar ko‘chalarida harakatni tashkil etish bo‘yicha texnik ishlar ko‘lami ham kengaydi: 2870 ta yo‘l belgisi almashtirildi, 2770 ta yangi yo‘l belgisi o‘rnatildi, shuningdek, 55 ta svetofor o‘rnatildi.

Shu bilan birga, shaharda aholi va transport vositalarining ko‘payishi, iqtisodiy jarayonlar yo‘l infratuzilmasiga yuklamani keskin oshirmoqda. So‘nggi yillarda poytaxtdagi asosiy transport magistrallarida yuklama 2 baravar oshib, tirbandlik 7-8 ballga ko‘paygani qayd etildi.

Jamoat transportidan foydalanish ulushi hamon shaxsiy avtomobillarda yurishdan ortda qolmoqda. Bularning barchasi ekologik vaziyatga ham ta’sir ko‘rsatadi. Mutaxassislarning ta’kidlashicha, jahon amaliyotida yo‘l harakatini boshqarishning eng samarali usuli sifatida intellektual transport tizimi (ITS) keng qo‘llanilmoqda.

Bunday yondashuv shaharlarda harakatni nazorat qilish, tahlil qilish va rejalashtirish imkonini beradi — markazlashgan va real vaqt rejimida. Mutasaddilar shunday tizimni joriy etish uchun Toshkent shahrida yo‘l harakatini tashkil etish bo‘yicha yagona markaz tashkil etish taklifini bildirdi.

Markaz transport va piyodalar oqimini tahlil qilish va modellashtirish, intellektual transport tizimini joriy etish va boshqarish, transport va master-reja hamda karkasni ishlab chiqish va amalga oshirish, shahar avtoturargohlarini tashkil etish, elektromobillarni quvvatlantirish uchun infratuzilmani rivojlantirish va shaxsiy harakatlanish vositalaridan foydalanishni rag‘batlantirish bilan shug‘ullanishi rejalashtirilgan.

Shuningdek, u intellektual transport tizimi operatoriga aylanadi. Platforma kameralar, sensorlar va GPS qurilmalaridan olingan ma’lumotlarni, shu jumladan sun’iy intellekt yordamida tahlil qiladi, statistikani yuritadi, shuningdek, tirbandliklarni bashorat qiladi, yo‘nalishlarni optimallashtiradi, svetoforlarning fazalarini moslashtirib o‘zgartiradi va yo‘l-transport hodisalari sodir bo‘lganda favqulodda xizmatlarni chaqiradi.

Rasmiylarning rejalariga ko‘ra, tizimning joriy etilishi yo‘lda bo‘lish vaqtini qisqartiradi va favqulodda xizmatlarning YTH joyiga yetib borish tezligini oshiradi, shuningdek, asosiy yo‘llarda tirbandlik va avariyalar sonini kamaytiradi. Prezident bu takliflarni ma’qullab, 2025-yildayoq pilot loyihani ishga tushirish, kelgusi yillarda uni kengaytirib, 2030-yilgacha hududlarga integratsiya qilish bo‘yicha ko‘rsatmalar berdi.

Avvalroq Toshkentda BRT tizimini kengaytirish tafsilotlari ma’lum qilingandi. Poytaxtda tirbandliklarning oldini olish uchun shaharga kirish va chiqish joylaridagi postlar ko‘chiriladi.

Izohlar

Mavzuga oid

Главная