O‘zbekiston

Toshkent hokimi tirbandliklarning asosiy sabablarini ma’lum qildi

Shavkat Umurzoqovning so‘zlariga ko‘ra, yangi harakatni tashkil etish markazi tirbandliklarni sezilarli darajada kamaytiradi.

Toshkent shahar hokimi Shavkat Umurzoqov bo‘lajak Yo‘l harakatini tashkil etish yagona markazi qanday bo‘lishi va fuqarolar uchun ilova qanday ishlashi haqida gapirdi.

Shahar ma’muriyati rahbari xalqaro amaliyot shaharlarda bunday tashkilotning samaradorligini ko‘rsatayotganini aytdi. Shavkat Umurzoqov bunga misol tariqasida Seul, Singapur, Xitoyning Shenchjen, Dubay va Moskvani keltirdi.

Har bir megapolisda harakatni boshqarishning yagona markazi tashkil etilgan bo‘lib, unga barcha tegishli funksiyalar o‘tkazilmoqda. U yaratilgandan so‘ng, birinchi navbatda, Toshkent transport tizimining bosh rejasini ishlab chiqish vazifasi qo‘yiladi, — dedi hokimlik rahbari.

Bunda master-reja harakatning barcha ishtirokchilari — jamoat transporti yo‘lovchilari, velosiped, elektr samokat va boshqalar kabi mikro mobillik vositalaridan foydalanuvchilar, shuningdek, yuk transporti va yengil avtomobil haydovchilarining ehtiyojlarini hisobga olishi kerak.

Yuk mashinalari qaysi ko‘chalarda va qaysi vaqtda harakatlanishi kerakligini aniqlash, mikroharakatlanish uchun sharoitlarni ta’minlash kerak. Bugungi kunda inson elektr samokat yoki velosipedda 5 km masofani bosib o‘tib, kerakli manzilga to‘siqsiz yetib bora olmaydi. Bu hisob-kitobni talab qiladi, — dedi poytaxt ma’muriyati rahbari.

Shu bilan birga, u hozirda shaharda jamoat transportida yo‘lovchi shaxsiy avtomobilga qaraganda tezroq yetib borishini kafolatlaydigan hisob-kitoblar yo‘qligini ta’kidladi. Tizimning ishlashi, Shavkat Umurzoqovning so‘zlariga ko‘ra, mobil ilova kabi bo‘ladi.

Poytaxt aholisi va mehmonlari uni yuklab olib, kerakli manzilga tezroq yetib borishni aniq ko‘rishlari mumkin bo‘ladi. Shuningdek, mas’ul ta’mirlashni rejalashtirgan fuqarolar uchun muqobil yo‘nalish taklif qilingan xabarnoma kelishini aytdi. Shu bilan birga, Shavkat Umurzoqovning so‘zlariga ko‘ra, bunday yechimlarni raqamlashtirishsiz amalga oshirib bo‘lmaydi, chunki bu mexanizmning shaffofligi va tezligini ta’minlaydi.

Loyihaning amalga oshirilishi ko‘chalardagi tirbandlikni 30-40 foizga kamaytirishga, shuningdek, ekologik yukni 15 foizga kamaytirishga — avtomobillardan chang yukini va zararli moddalar chiqindilarini kamaytirishga yordam berishi kutilmoqda. Bundan tashqari, shahar ma’muriyati rahbari bo‘lajak markaz shug‘ullanadigan vazifalarni taqdim etdi, jumladan:

  • transport va piyodalar oqimlarini tahlil qilish va modellashtirish;
  • intellektual transport tizimini (ITS) joriy etish va boshqarish;
  • transport master-rejasi va karkasini ishlab chiqish va amalga oshirish;
  • shahar avtoturargohlarini tashkil etish;
  • elektromobillarni quvvatlantirish uchun infratuzilmani rivojlantirish;
  • shaxsiy harakatlanish vositalaridan foydalanishni rag‘batlantirish va boshqalar.

Avvalroq rasmiylar prezidentga Toshkentda yo‘l harakatini tashkil etish bo‘yicha yagona markaz — tirbandliklarni kamaytirishga yordam beradigan aqlli transport tizimini joriy etish rejalarini taqdim etgandi. Prezident bu takliflarni ma’qullab, 2025-yildayoq pilot loyihani ishga tushirish, kelgusi yillarda uni kengaytirib, 2030-yilgacha hududlarga integratsiya qilish bo‘yicha ko‘rsatmalar bergan.

Izohlar

Mavzuga oid

Главная