Raqobat qo‘mitasi Beeline`ga abonent to‘lovi shartlarini qayta ko‘rib chiqishni topshirdi
Foydalanuvchilar narxlarning asossiz oshirilishi, majburiy xizmatlar, to‘lov va aloqa sifati bilan bog‘liq muammolardan shikoyat qilgan.

Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi foydalanuvchilarning ko‘plab shikoyatlaridan so‘ng Beeline`ga abonent to‘lovini hisobdan chiqarish tartibini qayta ko‘rib chiqishni buyurdi.
Qo‘mita ma’lumotlariga ko‘ra, 2024-yilda barcha shikoyatlarning 8,2 foizi telekommunikatsiya sohasiga to‘g‘ri kelgan, shundan 8,9 foizi dastlabki to‘rt oyda kelib tushgan. Ularning aksariyati Beeline bilan bog‘liq — abonentlar narxlarning asossiz oshirilishi, majburiy xizmatlar, to‘lov va aloqa sifati bilan bog‘liq muammolardan shikoyat qilishadi.
Eng ko‘p foydalanuvchilar, agar hisobda oylik to‘lov uchun yetarli mablag‘ bo‘lmasa, foydalanuvchilarning roziligisiz kunlik 2000 so‘mlik abonent to‘lovining avtomatik ravishda yechib olinishidan norozi. Shu bilan birga, agar to‘lov to‘liq amalga oshirilmagan bo‘lsa va uning raqami balans to‘ldirilgunga qadar bloklangan bo‘lsa, abonent trafikdan foydalana olmaydi.
Shuningdek, foydalanuvchilarga ushbu to‘lov rejimini ixtiyoriy ravishda o‘chirish imkoniyati berilmagan. Raqobat qo‘mitasi bunday xatti-harakatlarni iste’molchilar huquqlarini buzish va qonunchilikni buzish deb baholadi. Shu munosabat bilan, Beeline`ga quyidagilar buyurildi:
- hisobvaraqda mablag‘lar yetarli bo‘lmaganda kunlik abonent to‘lovini avtomatik ravishda hisobdan chiqarishni bekor qilish;
- abonentlarga tanlash imkoniyatini berish — kundalik xizmatni ulash yoki ulamaslik (masalan, USSD-so‘rov orqali);
- amalda ko‘rsatilmayotgan xizmatlar uchun to‘lovni hisobdan chiqarish imkoniyatini istisno etish;
- abonentlarni xizmat ko‘rsatish shartlaridagi o‘zgarishlar to‘g‘risida oldindan xabardor qilish.
Qo‘mita telekommunikatsiya xizmatlari sohasida huquqlari buzilgan fuqarolarni tegishli organlarga shikoyat bilan murojaat qilishga chaqiradi. Iste’molchi huquqlari qonun bilan himoyalangan.
Eslatib o‘tamiz, “Badavlat ayol” ta’lim platformasi faoliyatida qo‘pol qoidabuzarliklar aniqlangan. Shartnoma bekor qilinganidan keyin ham fuqarolardan pul yechib olingan, tashkilotchilar esa shikoyatlarni e’tiborsiz qoldirgan, vaziyatga Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi aralashgan.
Izohlar